Minden, ami a felszín alatt rejtőzik

Ikonikus járművek levegőbe repítve

Van, aki művészetével mindig a holnap számára alkot. Ilyen Gerry Judah is, aki indiai és zsidó felmenőket tudhat magáénak. A Calcuttában született művész gyermekkorát templomok, zsinagógák és mecsetek között járva töltötte. Megismerkedett számos vallással és a velük járó színpadias rituálékkal, amelyek segítettek szélesíteni látókörét a későbbiekben is. Aztán India színes világából 18 évesen Angliába került. A háború utáni London puritánsága pedig valósággal sokkolta. Azért, hogy feledje a város egyszerűségét, képzeletbeli tájképeket, épületeket és jövőbeli autókat kezdett rajzolni.

Az először csak saját magát szórakoztató tevékenységből aztán munkája lett, mert konyhai berendezéseket kezdett tervezni éttermeknek a hetvenes évek legelején, majd egy építészeti céghez került, mint rajzoló/tervező.

Ez utóbbi történés már arra sarkallta, hogy iratkozzon vissza az iskolába. Így egy két éves magán képzőművészeti iskola elvégzése után, felvételt nyert, a Képzőművészeti Akadémiára, Londonban.

1976-ban (26 évesen) nyitotta meg első stúdióját. Ekkor kezdett óriási szobrok alkotásában is először gondolkodni. Azért, hogy pénzt gyűjtsön munkáihoz, színház, opera és ballett előadásokhoz készített díszleteket. Egy idő után, a BBC, egyes mozifilm rendezői és énekesek (Pl. Paul Mccartney, Michael Jackson) is felkérték, hogy készítsen számukra díszletet. 1999 óta minden évben tervez a Goodwood festival of Speed számára óriási és lélegzetállító alkotásokat. Karöltve az olyan legendás márkákkal, mint az Audi, a Porche, vagy éppen a Rolls-Royce.

Idén például Bernie Ecclestone visszavonulása alkalmából épített egy 35 méter magas és  65 tonna súlyú installációt, amelyre 5 darab Forma 1-es autó van felfüggesztve, reprezentálva Ecclestone 5 kulcsfontosságú pillanatát a Forma 1-ben.

2013-ban a Porche 911 számára készített egy üreges acéllemezekből összehegesztett 35 méter hosszú és 22 tonna súlyú installációt, amelyen 3 Porche 911 lebeg az égen.

2010-ben az Alfa Romeo számára készített egy installációt, amelynek vonalvezetését a lóhere levele inspirálta.

Majd megalkotta egyik leglátványosabb alkotását, egy 28 méter magas Jaguár-E autót, amely 500 méter acélcsőből lett elkészítve és 175 tonnát nyom, (mindezt úgy, hogy csak a lökhárítón egyensúlyoz az autó).

2009-ben készítette el az Audi márka százéves születésnapjára a vintage autókat levegőbe repítő alkotását. A motorsport legendás autója az 1937-es Audi Union Streamliner, és a R8 V10 –es autó száguldását örökítette meg installációjával.

2004-ben készítette el a Rolls-Royce számára alkotását, amely nem csak az ikonikus autót, hanem a repülőt is az égben hagyja lógni, indulásra készen.

Alkotásait meg lehet tekinteni Instagram oldalán is:https://www.instagram.com/gerryjudah/

Forrás: dezeen.com

judah.co.uk

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!